De ce este recomandat consumul de carne de vita?

De ce este recomandat consumul de carne de vita?

Exista un motiv pentru care carnea de vita este o parte importanta a dietei noastre si nu doar pentru ca are un gust delicios, ci este de asemenea plina de vitamine si nutrienti esentiali.

Un produs de baza la masa de cina pentru foarte multa lume si la gratare de-asemenea, carnea de vita este o sursa excelenta de substante nutritive de care organismul nostru are nevoie pentru a functiona corect.

Informatii nutritionale

Carnea de vita este compusa in principal din proteine ​​si cantitati variate de grasimi. Carnea de vita este compusa in principal din proteine ​​si cantitati variate de grasimi. Iata informatiile nutritionale pentru o portie de 100 de grame de carne de vita fripta, macinata, cu un continut de 10% grasime:

  • Calorii: 217.
  • Apa: 61%.
  • Proteine: 26,1 grame.
  • Carbohidrati: 0 grame.
  • Zahar: 0 grame.
  • Fibra: 0 grame.
  • Grasime: 11,8 grame.

Proteinele din carne de vita sunt foarte nutritive si pot favoriza intretinerea si cresterea muschilor. Carnea de vita contine cantitati variate de grasimi, inclusiv CLA (acidul linoleic conjugat), care a fost legata de beneficii pentru sanatate.

Vitamine si minerale

Urmatoarele vitamine si minerale sunt abundente in carne de vita:

  • Vitamina B12. Alimentele derivate din animale, precum carnea, sunt singurele surse dietetice bune de vitamina B12, care este un nutrient esential important pentru formarea sangelui si a creierului si sistemului nervos.
  • Zinc. Carnea de vita este foarte bogata in zinc, un mineral important pentru cresterea si intretinerea corpului.
  • Seleniu. Carnea este in general o sursa bogata de seleniu, un oligoelement esential care serveste o varietate de functii in corpul dumneavoastra.
  • Fier. Gasit in cantitati mari in carne de vita, fierul din carne este in cea mai mare parte sub forma de hem, care este absorbit foarte eficient.
  • Niacina. Una dintre vitaminele B, niacina (vitamina B3) are diferite functii importante in corpul dumneavoastra. Aportul scazut de niacina a fost asociat cu un risc crescut de boli de inima.
  • Vitamina B6. Este importanta pentru formarea sangelui si metabolismul energetic.
  • Fosfor. Gasit pe scara larga in alimente, aportul de fosfor este in general ridicat in dieta occidentala. Este esential pentru cresterea si intretinerea corpului.

Carnea de vita contine multe alte vitamine si minerale in cantitati mai mici. Produsele procesate din carne de vita, cum ar fi carnatii, pot fi deosebit de bogate in sodiu (sare).

Beneficiile carnii de vita pentru sanatate

Carnea de vita este o sursa bogata de proteine ​​de inalta calitate si diverse vitamine si minerale. Ca atare, poate fi o componenta excelenta a unei diete sanatoase, si poate oferi un numar uimitor de beneficii pentru sanatate. Acest articol va prezinta informatii despre cateva dintre beneficiile consumului de carne de vita.

  1. Mentinerea masei musculare

La fel ca toate tipurile de carne, carnea de vita este o sursa excelenta de proteine ​​de inalta calitate, dat fiind faptul ca are in compozitie toti aminoacizii esentiali, si este denumita proteina completa.

Multi oameni, in special adultii in varsta nu consuma suficiente proteine ​​de inalta calitate. Aportul inadecvat de proteine ​​poate accelera risipa musculara legata de varsta, crescand riscul unei afectiuni adverse cunoscuta sub numele de sarcopenie. Sarcopenia este o problema grava de sanatate in randul adultilor in varsta, dar poate fi prevenita sau inversata cu exercitii de forta si aport crescut de proteine.

Cele mai bune surse dietetice de proteine ​​sunt alimentele de origine animala, precum carne, peste si produse lactate. In contextul unui stil de viata sanatos, consumul regulat de carne de vita sau alte surse de proteine ​​de inalta calitate, poate ajuta la conservarea masei musculare, reducandu-va riscul de sarcopenie.

  1. Performanta imbunatatita a exercitiilor

Carnozina este un compus important pentru functia musculara, si se formeaza in corpul dvs. din beta-alanina, un aminoacid alimentar care se gaseste in cantitati mari in peste si in carnea de vita.

Suplimentarea cu doze mari de beta-alanina timp de 4-10 saptamani s-a dovedit a duce la o crestere cu 40-80% a nivelului de carnozina la nivelul muschilor. In schimb, urmarea unei diete vegetariene stricte poate duce la scaderea nivelului de carnozina in muschi in timp.

La muschii umani, nivelurile ridicate de carnozina au fost corelate cu oboseala redusa si performanta imbunatatita in timpul exercitiului. In plus, studiile controlate sugereaza ca suplimentele de beta-alanina pot imbunatati timpul de functionare si puterea.

  1. Prevenirea anemiei

Anemia este o afectiune frecventa, caracterizata printr-un numar scazut de celule rosii din sange si capacitatea redusa a sangelui de a transporta oxigenul. Deficitul de fier este una dintre cele mai frecvente cauze ale anemiei. Principalele simptome sunt oboseala si slabiciunea.

Bogata in proteine ​​de inalta calitate, carnea de vita poate ajuta la mentinerea si cresterea masei musculare. Continutul sau de beta-alanina poate reduce oboseala si poate imbunatati performanta la efort. In plus, carnea de vita poate preveni anemia cu deficit de fier.

  1. Un sistem nervos, imun si digestiv sanatos

Vitaminele B promoveaza diferite functii ale corpului. Carnea de vita are in compozitie vitamina B-12, care promoveaza un sistem nervos sanatos, B-6 pentru un sistem imunitar sanatos, niacina care ajuta sistemul digestiv al corpului nostru si riboflavina care promoveaza pielea si ochii sanatosi.

  1. Dezvoltare si sanatate generala

Carnea de vita contine de asemenea, o doza sanatoasa de zinc, care este un mineral esential de care avem nevoie pentru a indeplini diferite functii corporale. Zincul joaca un rol vital in metabolismul celular al corpului nostru si ajuta la functiile imune, la sinteza ADN-ului si la diviziunea celulara .

Zincul sustine dezvoltarea normala in timpul copilariei, copilariei si adolescentei. Institutele Nationale de Sanatate din SUA afirma ca organismele noastre nu au un sistem specializat de stocare a zincului si, prin urmare, este necesar un aport zilnic de zinc pentru „mentinerea unei stari stabile”, iar includerea carnii de vita in dieta, poate ajuta in acest sens.

Asadar, datorita valorilor sale nutritionale si a beneficiilor pe care le are pentru sanatate (acest articol v-a prezentat doar 5 dintre acestea), in mod evident este recomandat sa includeti cat mai repede carnea de vita in dieta.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *